Thursday, December 4, 2008

Gronn jord

Tierra Verde - Gronn jord. En liten perle, bortgjemt i jungelen langs Mexicos vestkyst.

Vi legger oss naar morket kommer i syv-tiden. Gjemmer oss under hvert vaart myggnett, som to enorme fostre, innhylset i silke. 20 kroner natten, okologisk do, kompost og solcellepanel. Det gaar ann.

To nakne hvite kropper loper med soloppgang ut i stillehavet. Det er forresten en logn. Det havet er aldri stille. Med bolger hoye som traer. Kraftige som tornadoer. De meier oss i bakken, suger oss under. Og jeg foler meg som kong konan som endelig finner land naar jeg kryper opp paa den varme, svarte sanden.


Det er saa vakkert her. To fredlige hippier og oss. Thats it. Pluss en firfisle i doen og en frosk i vasken. Men dagen etter er frosken byttet ut med en gifitg skorpion. Og paa vei til stranden moter vi en rodsvart slange. Havorn og gribber sirkler over oss. Det ukjente er alltid litt ubehaglig. Spesielt i morket. Men vi er da to karer. Vi har jaget loshunder for. Overlevd baade renneraev og rabbies. Det gaar bra. Just bring a big stick, bueno.

3 comments:

Anonymous said...

ah. det kribler i reisefoten! keep it coming, jeg følger med.

Agnete said...

Så flink du er til å skrive!
I Bergen sludder det og jeg har eksamen på fredag.Gleder meg til å høre om Guatemala!

Cecilie said...

hahaha jeg ler høyt! renneræv og rabies!!!:) mer av det sier jeg!
jeg ønsker meg for øvrig en hengekøye;)