Friday, March 9, 2007

Rapport fra østen

Jeg er en usedvanlig travel og skikkelig (for ikke å si ung) mann fortiden. Sammen med min enda skikkeligere (og noe eldre) Ragne kjører vi rundt i en kjempeskikkelig sølvfarget Mercedes (i sin beste alder) on tha eastcoast. Når vi ikke er i Mercen forteller vi stort sett om glemte kriser og alvorlige klimaendringer. Det går som knall i padden, og for hver gang vi snakker til en stor forsamling blir litt frykt forvandlet til grensesprengende fryktløshet. Forrige lørdag pratet vi for 500 ungdommer i Fredrikstad! Blir litt utkjørt innimellom, men vi holder motet oppe med heftig bilmusikk og jevnlige junkfood razziaer av diverse bensinstasjoner.

Nyhet: Jeg har fått jobb som sivilarbeider i Changemaker (YES!) og flytter etter all sannsynlighet inn i et herlig konkurransepreget bofellesskap med Åsmund og Isak. Det blir konge gutta, og jeg foreslår at vi enten kjøper et ishockey spill eller et bordtennisbord (så spleiser vi/eller spiller om hvem som skal betale). Dette tror jeg blir den viktigste gjenstanden i leiligheten, med tanke på at vi kan bruke den til å spille om hvem som skal ta oppvasken, lage middag eller vaske badet etc.

Ellers vil jeg beklage på det dypeste til mine uttalige unge og gamle lesere over det langstrakte land for at kaspus fremstår som direkte slapp i den virituelle ”virkelighet” fortiden. Men legg gjerne igjen en hilsen, særlig i forbindelse med den magiske datoen 14. mars. Da fyller jeg 20 år i ukjente trakter, nærmere bestemt Krøddsherrad ungdomsskole/Fiskum foreldremøte...

Kaptein Knudsen over!

5 comments:

Cecilie said...

Som en av tre i ubeskrivelige trekløveret Team Asia, må jeg meddele at jeg kjenner meg igjen i litt for mange deler av denne posten. Men, man klager ikke på infotour.. Som kjent har vi vært på harrytur siden sist, noe jeg også vil anbefale dere østens vandrere:)
14. blir naturligvis ikke glemt!:)

Åsmund said...

Gratulerer med dagen og som ny Changemakerkontor-slave! Tror det kan bli farlig mye konkurranse i CFC-guttekollektivet...

Hehe, pis ut!

Ragne Marie said...

DET E DIIIIN DAG I DAAG!
Hærregud for en hææærlig daag!
Sorry at æ e så totalt håpløs på å finn veien. Men med retningssans-utgangspunktet mitt kan det bare gå en vei, jadda, oppover!
Enn at vi fant reven, det syke dyret..

Anonymous said...

Takk for sist på Ål! Og ikkje minst for skyss med musikk til til Oslo etterpå. Velkommen så mykje til kontoret. Me gleder oss!!

Anonymous said...

Tikken. Les bloggen min for regler.